امروز قيمت دلار در بازار تهران به 2650 تومان رسيده است، در حالي كه بانك مركزي همچنان قيمت دلار مرجع

محمود احمدی‌نژاد تا کنون با 6 رسانه مطرح دنیا گفت و گو کرده است. سی ان ان ، پی بی اس، سی بی اس ، واشنگتن پست،المیادین و ان اچ کی رسانه‌هایی بودند که تا امروز از سفر هیات ایرانی به نیویورک با این رییس این هیات گفت وگو کرده‌اند.
اهم سخنان رییس جمهور در این گفت و گو‌ها در ادامه می‌آید (نکات پر اهمیت این گفت وگوها بلد شده است):
نام رسانه
اهم سخنان
PBS (پی.بی.اس) و CBS (سی.بی.اس)
  • اگر سوریه بخواهد سلاح تهیه کند، دوستان بسیار زیادی در عرصه بین المللی دارد که قبل از ایران این کار را انجام می‌دهند؛ ایران روابط تاریخی و بسیار نزدیکی با سوریه دارد و معتقد است هر کسی در هر یک از طرف های درگیر کشته شود یکی از دوستان ایران بوده است.ایران معتقد است بهترین کمک به سوریه آن است که گروه‌های درگیر را به تفاهم رسانده و مقدمات برگزاری یک انتخابات آزاد فراهم شود تا مردم سوریه درباره آینده خود تصمیم بگیرند.
  • به نظر شما امروز بمب اتم به چه دردی می خورد و آیا این عاقلانه است که کشوری تصور کند با ساختن یک بمب اتم می تواند با هزاران بمب اتم مدرن آمریکا مقابله کند؟ جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که انرژی هسته ای را فقط برای مصارف صلح آمیز می خواهد و اگر تعدادی از سران کشورهای غربی این حرف را قبول نمی‌کنند اصراری بر قانع کردن آنان وجود ندارد چرا که این دولت ها از 33 سال پیش به مقابله با ملت ایران برخاسته‌اند و مخالفت‌های آنان پدیده جدیدی نیست .
  • (اگر رژیم صهیونیستی بخواهد به ایران حمله کند) ایران کاملاً قادر به دفاع از خودش است و اساساً صهیونیست ها را در محاسبات سیاسی خود به حساب نمی آورد. جمهوری اسلامی ایران اصلاً این تهدیدات را به حساب نمی آورد اما این نکته نیز برای ما غیر قابل درک است که بالاخره آمریکا تابع رژیم صهیونیستی است یا این رژیم تابع آمریکاست و این دو چه ربطی به یکدیگر دارند؟
  • در اعتراضات ملت های مختلف به فیلم موهن علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) پیکان اعتراضها به سوی آمریکا بود، در حالی که بنده هم باور نمی کنم که دولت آمریکا مستقیما در ساخت این اثر دخالت داشته باشد، اما این اتفاق ناشی از عملکرد سیاستمداران و دولتمردان آمریکاست که به ایجاد و تشدید ذهنیت منفی عمومی علیه این کشور دامن زده است.
  • بالاخره این تحریم ها (تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران) مشکل آفرین هستند اما آمریکایی‌ها باید بدانند که تحریم نمی‌تواند ایران را درهم بشکند؛ ایران کشور قوی و بزرگی است و اگر کسی این حرف را باور ندارد، کافی است مقداری صبر کند تا حقیقت بر همه آشکار شود.
  • (اگر ایالات متحده در سال 1388 از معترضین به انتخابات ایران حمایت بیشتری می کرد، چه اتفاقی می افتاد؟) مگر آمریکایی ها از این افراد پشتیبانی نکردند؟ این مسئله فقط باعث تشدید ذهنیت منفی مردم ایران نسبت به آمریکایی ها شد. آیا دولت آمریکا از نوع روابط خود در 33 سال گذشته با ایران سودی برده است؟ اگر اینگونه نیست چرا این رویه ادامه می یابد؟ چرا توان خود را صرف تعامل با یکدیگر نکنیم؟
  • ایران گام های بلندی برای تبدیل تقابل بین ایران و آمریکا به تعامل برداشته که یکی از آنها در عرصه مسئله هسته ای بوده است. این مسئله دیگر از روال منطقی خود خارج شده و به روالی خسته کننده تبدیل شده است و اگر آمریکایی ها اراده کنند که این مسئله تمام شود، کمک بزرگی به تفاهم خواهد بود.
  • خلیج فارس هزاران سال با مدیریت ایران کاملاً امنیت داشته است و فقط از زمانی که بیگانگان به این منطقه آمده اند شاهد ناامنی است؛ امنیت تنگه هرمز به‌ عنوان قسمتی از سرزمین ایران بیش از هر کس به نفع ایران است و یقیناً از سوی ایران اقدامی برای ناامن شدن آن نخواهد شد.
  • مسئله هسته ای ایران کاملاً سیاسی است و باید در عرصه حل و فصل مشکلات میان ایران و آمریکا حل شود. آمریکا باید از موضعی که در قبال ایران دارد کوتاه بیاید تا مسائل حل شود و این به معنای آن است که به این درک رسیده که ادامه روند فعلی اشتباه است.
NHK (ان . اچ . کی) ژاپن
  • در نشست تهران مسائل و راه‌کارهای رفع مشکلات جهانی به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفت و مأموریت‌هایی برعهده رییس جنبش (عدم تعهد) قرار داده شد تا با کمک سایر اعضاء اهداف این نشست در راستای ارتقاء صلح پایدار در جهان را پیگیری کند.
  • متأسفانه امروز کسانی که خودشان هزاران بمب اتم را در انبارها ذخیره کرده‌اند، استفاده از انرژی هسته‌‌یی را معادل تولید بمب تلقی می‌کنند.از سوی جمهوری اسلامی ایران مانعی برای ادامه مذاکرات(با 1+5) وجود ندارد و آماده‌ایم مذاکرات را بر پایه قانون و عدالت دنبال کنیم و چنانچه قبلاً نیز اعلام کرده‌ایم حاضر هستیم در صورت تأمین اورانیوم غنی شده در حد 20 درصد با قیمت و شرایط عادی از تولید آن در داخل کشورمان صرف‌نظر کنیم.
  • ایران امروز هراسی از تهدید پوچ عده‌ای صهیونیست ندارد. اما آن‌چه مهم است شرایطی است که به عده‌ای اشغالگر اجازه داده است آشکارا دیگر ملت‌ها را تهدید کرده و مدعیان حقوق ملت‌ها نیز در برابر این تهدیدها سکوت محض اختیار کرده و حتی از آن‌ها حمایت می‌کنند.شاید صهیونیست‌ها به دنبال آن باشند که بر انتخابات آمریکا نیز تأثیر بگذارند ولی یقیناً این جنجال‌آفرینی‌ها آنان را از بن‌بست خارج نخواهد کرد. احتمال وقوع چنین جنگی بسیار کم است؛ چراکه هنوز آن‌قدر افراد عاقل در دنیا وجود دارند که جلوی این بی‌فرهنگ‌ها را بگیرند و شرایط بین‌المللی نیز ظرفیت پذیرش جنگی جدید را ندارد اما در غیر این‌صورت ملت ایران همان کاری را خواهد کرد که در تاریخ انجام داده و امروز هر ملت مستقلی در برابر تجاوز انجام خواهد داد.
  • ایران همواره مدافع برقراری امنیت در تنگه هرمز بوده است و در طول تاریخ این وظیفه مهم را با موفقیت انجام داده و هیچ‌گاه تهدیدی برای امنیت تنگه هرمز نبوده است. برنامه‌های نظامی ایران کاملاً دفاعی هستند و هیچ جای نگرانی درباره آن‌ها وجود ندارد و این در حالی است که عده‌ای تلاش دارند نگرانی را به کشورهای دنیا القاء کنند.
  • بنا ندارم در حوزه‌هایی ورود کنم که احتمالاً در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که جزء امور داخلی ملت آمریکاست، دخالتی کرده باشم؛ اما معتقدم ملت آمریکا به دنبال درگیری و جنگ نبوده و مثل سایر ملت‌ها به دنبال صلح و دوستی هستند. اگر عدالت و احترام به حقوق یکدیگر مبنای کار قرار گیرد، مسائل حل و فصل خواهد شد. معتقدم در مجموع روند امور به سمت حل و فصل شدن مسائل جریان دارد، البته این به معنای آن نیست که یک طرف در این مواجهه کوتاه آمده یا تسلیم شود، بلکه همه در حال رسیدن به این نتیجه هستند که اگر به عدالت تن بدهند به نفع همگان خواهد بود.
  • همه ملت‌ها باید با یکدیگر رابطه داشته باشند و اصل بر روابط خوب و سازنده است؛ ایران و مصر هم در سوابق تاریخی خود روابطی طولانی و دوستانه داشته‌اند و امروز نیز نمی‌توانند از هم جدا باشند و باید تلاش کرد هرچه سریع‌تر روابط دو کشور به طور کامل برقرار شود؛ هرچند که این موضوع دشمنان زیادی دارد.
  • باید به اعتقادات ملت‌ها و انسان‌های بزرگ احترام گذاشت؛ چراکه انسان‌های بزرگ متعلق به همه بشریت و هدیه خدا به انسان‌‌ها هستند. ساخت این فیلم تلاشی مذبوحانه از سوی صهیونیست‌ها برای فرار از بن‌بست بود که موفقیتی برای آن‌ها در پی نداشت و حتی علما و رهبران مسیحیت نیز این حرکت را محکوم کردند و معلوم شد فریبکاری صهیونیست‌ها تاثیری ندارد.
  • ایران و ژاپن روابطی تاریخی و همواره مثبت داشته‌اند، اما گسترش و تقویت این روابط با فشارهایی مواجه است که البته ایران تحت تأثیر این فشارها قرار نگرفته و علاقه‌مند است ضمن تداوم این روابط با ژاپن، آن را گسترش دهد.
روزنامه واشنگتن پست
  • ایران پیشنهادات خوبی بر پایه یک منطق روشن در مذاکرات با 1+5 ارائه داده و معتقد است در صورت پایبندی این کشورها به قانون و قانع بودن به حق و حقوق طرفین مشکلات مرتفع خواهند شد. جمهوری اسلامی ایران اعتمادسازی های موثری در خصوص فعالیت های هسته ای خود داشته است.
  • جمهوری اسلامی ایران اساساً صهیونیست‌ها و تهدیدات آنها را خیلی جدی نگرفته و این جنجال‌ها را صرفاً در راستای تلاش برای خروج از بن‌بستی که صهیونیست‌ها در آن گرفتار شده‌اند ارزیابی می‌کند.
  • درست است که شرایط بین‌المللی حساس است، اما باید به ریشه‌ها و عوامل بوجود آمدن این شرایط توجه کرد و اگر می‌خواهیم این شرایط را اصلاح نماییم باید علل آن را کشف و برطرف کنیم که یکی از علل اصلی بوجود آمدن این شرایط تمایل برخی کشورها برای دست‌اندازی به ثروت‌ها و سرزمین‌های دیگران است.
  • باید چند کار را به موازات انجام داد اول اینکه تندروها و قدرت‌طلبان را مهار کرد و در قدم بعد باید از هر نوع تفاهمی که تنش‌ها را کنترل کند، استقبال کرد.
  • (آیا ایران حاضر است اورانیوم مازاد تولید شده خود را به کشوری دیگر ارسال کند؟) چه تضمینی هست که اگر این بهانه نیز از سوی جمهوری اسلامی ایران مرتفع شد، بهانه جدیدی پیش پای ایران گذاشته نشود؟ واقعاً در این میان چه کسی باید نگران رفتار طرف مقابل‌اش باشد.
  • جمهوری اسلامی ایران یکبار برای اعتمادسازی تمام فعالیت‌های هسته‌ای خود را تعلیق کرد اما توقعات و تقاضاها نه تنها کاهش نیافت بلکه چندین برابر شد.
  • ما نسبت به مسائل داخلی ملت‌ها کاملاً آشکار و روشن است و معتقدیم در سوریه نیز مشکلات باید با برگزاری انتخاباتی آزاد و محترم شمرده شدن حق حاکمیت مردم همراه شود. در نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران مقرر شد تا با دیگر کشورها رایزنی کرده و یک گروه تماس برای ارتباط گرفتن با طرف‌های درگیر در سوریه و برقراری آتش بس در این کشور تشکیل دهیم که تلاش‌ها در این زمینه ادامه دارد.
  • هرکس بویژه کشورهای همسایه و دوستان افغانستان بتواند به استقرار آرامش و تقویت حاکمیت ملی در افغانستان کمک کند، نباید از این کار دریغ کند.  احساس می‌کنم در میان سیاستمداران آمریکا دیدگاه‌ واحدی درباره افغانستان وجود ندارد که لازم است، آمریکایی‌ها نیز بر مبنای احترام به حاکمیت ملی افغان‌ها و تقویت روند سیاسی این کشور به وحدت نظر برسند.
  • (چه پیامی برای ساکنین سرزمین‌های اشغالی دارید، تا آنها ایران را خطری برای خود به حساب نیاورند) ما با همه دنیا خوب هستیم و هر جا مردمی تحت ظلم و ستم قرار گیرند ما دوست آنها هستیم. همه باید در جهت برچیده شدن بساط اشغالگری، زورگویی و تروریسم تلاش کنند؛ این حرف و موضع اساسی ملت ایران است و معتقدیم در هر جای دنیا مردم باید آزادانه سرنوشت خود را انتخاب کنند.
  • درباره رابطه رژیم صهیونیستی و مردم آمریکا حرف‌های زیادی وجود دارد. بعید می‌دانم مردم آمریکا با رفتارهای رژیم صهیونیستی موافق باشند و حتماً با اشغالگری، ترور، زورگویی، آواره کردن مردم و خراب کردن خانه‌های آنان بر سر زنان و کودکان مخالف هستند و هر دولتی که در آمریکا بر سر کار بیاید اگر برای کمک به این رژیم از مردم نظر بخواهد حتماً مردم با او مخالفت خواهند کرد.
شبکه المیادین لبنان
  • مشکلات امروز در دنیا در حقیقت مشکل همه ملت‌ها بوده و نظام حاکم بر جهان که ریشه بسیاری از مشکلات است، همه ملت ها را تحت تأثیر قرار داده است.در نشست سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران، اعضاء در یک فضای بسیار دوستانه درباره مسائل مهم دنیا گفتگو کرده و پیشنهاداتی را برای حل مسائل ارائه کردند و همه با هم حول محورهای مشترک به تفاهم رسیدند. نتایج نشست جنبش عدم تعهد در تهران، بسیار جامع و پاسخگوی نیازها و مشکلات امروز جهان بود.
  • درست است که در بعضی از مناطق دنیا التهاباتی وجود دارد، اما امروز تحولی بزرگ‌ و زیربنایی‌تر در عرصه بین‌المللی در حال وقوع است که همان تغییر نگاه و رویکرد ملت‌ها به مسائل جهانی و روابط مردم با یکدیگر است. آنچه در آینده تعیین‌کننده خواهد بود، تحولات درونی جوامع و ملت‌ها است که بر اساس آن همه ملت‌ها در حال نیل به نقطه واحدی هستند.
  • برگزار کنندگان این مانور (مانور آمریکا در خلیج فارس) صراحتاً اعلام کردند که مخاطب این مانور ایران نیست، اما در عین حال ما به این نکته واقف هستیم که برخی‌ با چنین اقداماتی به دنبال قدرت‌نمایی هستند، اما به این مسائل اهمیت نداده و معتقدیم اتفاق خاصی رخ نخواهد داد. صهیونیست‌ها همواره به دنبال ماجرا‌جویی بوده و طی 65 سال گذشته 5 جنگ در منطقه به راه انداختند و اساساً با ماجراجویی زنده بوده و مأموریت آنها در منطقه همین است، اما یقیناً نمی توانند اقدام قابل توجهی انجام دهند و جمهوری اسلامی ایران آنها را در معادلات خود دخیل نمی‌کند.
  • ما درباره انتخابات آمریکا اظهار نظری نخواهیم کرد و معتقدیم این موضوعی است که مردم آمریکا باید درباره آن تصمیم گیری کنند، اما یقین داریم که امروز مردم دنیا و از جمله مردم آمریکا دیگر از جنگ‌افروزی و تجاوز استقبال نمی‌کنند، چرا که تبعات هر جنگ به همه ملت های دنیا تحمیل می‌شود و امروز دنیا دیگر ظرفیت جنگ جدیدی را ندارد.
  • معتقدیم همه ملت‌ها باید با یکدیگر دوست بوده و همه مناطق جهان از جمله منطقه خاورمیانه توسط ملت‌ها اداره شود، چرا که مردم همه کشورهای منطقه با یکدیگر برادر بوده و باید در فضایی دوستانه مسائل را حل و فصل کنند.
  • هر غفلتی از سوی کشورهای منطقه، فرصت‌ را در اختیار دشمن قرار می‌دهد. ظاهر قضایا اینگونه نشان می‌دهد که عده‌ای صهیونیست جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌کنند، اما واقعیت این است که امروز همه کشورهای منطقه در خطر هستند؛ چرا که مستکبرین همه ملت‌ها و دولت‌ها را تابع خود خواسته و علاقمندند کلیه ثروت و اختیارات ملت‌ها در دست آنان باشد و در این راستا برای تمام کشورهای منطقه برنامه‌ریزی کرده‌اند.
  • راه حل مسائل سوریه تفاهم و توجه به خواست ملی است. درگیری و خشونت راه حل مسائل سوریه نیست و کشته شدن افراد در سوریه از هر یک از طرف‌های درگیر، ناراحت کننده است. درگیری، راه‌حل مناسبی برای رفع مشکلات نیست؛ چرا که حتی اگر گروهی با جنگ و درگیری به هدف خود برسند، باز هم جنگ پایان نخواهد یافت و گروه رقیب، جنگ را علیه گروهی که با درگیری غالب شده است ادامه خواهد داد و بر همین اساس جنگ مبنای مناسبی برای حل مسائل نیست.
  • براساس حکم نشست سران جنبش عدم تعهد، تلاش داریم گروه تماسی تشکیل دهیم تا طرفین اختلاف در سوریه را به مذاکره دعوت کنند و امیدوارم کشورهای بیشتری از جمله پاکستان و عراق نیز فرصت بیابند در این تلاش ها مشارکت کنند؛ چرا که کمک به حل مشکلات سوریه یک تکلیف اخلاقی و انسانی بوده و یقیناً بیگانگان نمی توانند و نمی خواهند که مشکلات سوریه حل و فصل شود.
  • ایران قطعاً در مجمع عمومی سازمان ملل این حرکت را (ساخت فیلم موهن) محکوم کرده و خواستار آن خواهد شد تا توهین به مقدسات متوقف شود.
  • بعید می دانم ترکیه وارد یک درگیری رویارو با سوریه شود، چرا که این موضوع بیش از هر کس به زیان خود آنان است. این خواسته دشمنان است که اوضاع در منطقه به هم بریزد و کشورهای منطقه باید مراقب این توطئه بوده و هوشمندانه عمل کنند.
  • ایران روابط خوبی با این کشورها(شمال آفریقا) داشته و علاقمند به پیشرفت، آبادانی و آزادی این کشورهاست و البته معنای این حرف آن نیست که در دیدگاههای این کشورها تفاوتی وجود نداشته باشد اما قطعاً می توان با گفتگو و همدلی روابط را در عرصه های مختلف گسترش داد.
 
آسوشیتدپرس
* مهمترین مساله امروز دنیا نظم مدیریت بر جهان است که در عرصه‌های مختلف به بن‌بست رسیده است. نظم موجود حاکم برای ادامه حرکت خود انرژی ندارد. باید نظم جدیدی در دنیا حاکم شود و مهمترین مسأله در این باره این است که نظم جدید چگونه و با کمترین هزینه جایگزین نظم فعلی شود. نظم جدید باید با مشارکت و همکاری همه کشورها اداره شود و در آن همه کشورها در شرایط برابر و دوستانه و با احترام به یکدیگر، زورگویی، اشغال و تحمیل را کنار زده و ارزش‌های انسانی را بهانه اشغالگری قرار نداده و عدالت را برای همه به ارمغان بیاورند.
* مجمع عمومی سازمان ملل متحد باید بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در جهان باشد و شرایطی که امروز بواسطه آن چند کشور در شورای امنیت برای همه دنیا تصمیم‌ گرفته و دیگر کشورها در اداره امور نقشی ندارند، باید به طور اساسی اصلاح شود.
* ملت ایران از 60 سال قبل تا به حال و پس از کودتای سال 1332 در فضای تحمیل و فشار آمریکایی‌ها زندگی کرده و در حالی که آمریکایی‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از دیکتاتور حاکم بر ایران حمایت می‌کردند از روز نخست پیروزی انقلاب اسلامی به رویارویی با ملت ایران پرداختند و فشارهای آنان تا امروز به اشکال مختلف ادامه پیدا کرده است.
* درخواست بازدید آژانس از پارچین خارج از قواعد این سازمان بوده و با این حال ایران این اجازه را صادر کرده است اما بازرسان قبل از آنکه به ایران بیایند اعلام کردند که این اقدام فایده‌ای نخواهد داشت و این گواهی بر ادعای جمهوری اسلامی است که موضوع هسته‌ای کاملاً سیاسی بوده و به هیچ وجه فنی و حقوقی نیست و متاسفانه آژانس هم متأثر از فشارهای سیاسی عمل می‌کند.
* امروز دیگر همه می‌دانند که موضوع هسته‌ای ایران کاملاً متأثر از مخالفت‌های دولت آمریکا با ایران است و حواشی این موضوع ظاهرسازی‌هایی است که برای در حاشیه قرار دادن اصل موضوع صورت می‌گیرد، هر چند ملت ایران دیگر به مخالفت‌های آمریکا عادت کرده است.بهتر بود انرژی که صرف مخالفت با ایران می‌شود، در مسیر تفاهم، منافع دو کشور را تأمین می‌کرد.
* معتقدم مذاکرات با 1+5 لزوماً به حل و فصل مسأله هسته‌ای ایران منجر نخواهد شد و بعضی از اعضای گروه 1+5 نیز صراحتاً به ما اعلام کرده‌اند که اگر خواهان حل این موضوع هستیم باید آن را با آمریکایی‌ها حل و فصل کنیم.
* این‌که آمریکا طرف اصلی مخالفت با موضوع هسته‌ای ایران است، با این‌که ایران و آمریکا به صورت مستقیم مذاکره کنند، دو موضوع جدا از هم است. ما گفت‌وگو را رد نمی‌کنیم و اگر بنا به مذاکره در آمریکا باشد، مسائل زیادی برای گفت‌وگو وجود دارد.
* ایران از آغاز درگیری‌ها در سوریه به دنبال ایجاد فضایی برای مذاکره میان طرفین درگیر و تفاهم بر راهکار حل مشکلات بوده است و همواره جنگ و خشونت را نفی کرده و آن را راه مناسبی برای رسیدن به هدف نمی‌دانسته است.
* امروز ایران صاحب بالاترین سرعت و رشد علمی در جهان است و در شرایطی که تحریم‌های گسترده‌ای علیه ایران اعمال شده، در عرصه‌های مختلف پیشرفت‌های بسیار خوبی حاصل کرده‌ایم. اگر وضع امروز ایران را با اتحادیه اروپا مقایسه کنیم و حتی اگر شرایط تحریم را در نظر نگیریم خواهیم دید اتحادیه اروپا با مشکلات اقتصادی بسیار بیشتری مواجه بوده و حتی در آستانه فروپاشی است، اما اقتصاد ایران در مسیر پیشرفت قرار دارد؛ آیا امروز در برابر اتحادیه اروپا چشم‌انداز اقتصادی روشنی وجود دارد؟ حتی اگر اقتصاد ایران را با آمریکا مقایسه کنیم خواهیم دید که به نسبت، ایران شرایط بهتری دارد.
* برگزاری مانور از سوی نیروهای نظامی مسأله عجیبی نیست، اما به نظر شما چه کسی می‌خواهد به مانورهای ایران واکنش نشان دهد؟ آیا کشورهای منطقه چنین کاری خواهند کرد یا کشورهای فرامنطقه‌ای؟ ایران با همه کشورهای منطقه دوست است و معتقد است منشأ نگرانی بیگانگان هستند نه ایران.
* بالاخره تهدیدات نظامیان آمریکایی علیه ایران با تهدیدهایی از سوی نظامیان ایران پاسخ داده خواهد شد. اما مسأله اصلی این است که ایران چندین هزار سال بدون هیچ مشکلی امنیت تنگه هرمز را تأمین کرده و امروز نیز بیش از هر کشور دیگری نسبت به امنیت این آبراهه حساسیت دارد. چرا که این منطقه بخشی از خاک ایران و گذرگاهی مهم برای تجارت و صادرات انرژی است.
* ایران هیچ‌گاه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناخته و این موضوع را به صراحت اعلام می‌کند و با گروه‌های فلسطینی از جمله فتح و حماس نیز رابطه خوبی دارد اما هیچ‌گاه چنین روش‌هایی (حملات تروریستی) را علیه هیچ‌کس بکار نخواهد گرفت.
* (آیا پس از پایان دوره ریاست جمهوری خود از فرد دیگری برای رسیدن به ریاست جمهوری حمایت خواهید کرد؟) نیازی به این کار نیست، چرا که مردم ایران خود، صاحب تشخیص هستند و خوب می‌دانند که چه کاری انجام دهند و مطمئن هستم انتخاب مردم بهترین بوده و خواهد بود؛ در ایران حاکمان مطیع مردم هستند، نه جلودار مردم.
* حجم قراردادهای نفتی ایران پس از اعمال تحریم‌ها 1.5 برابر شده و امروز ایران ده‌ها نفتکش جدید خریداری کرده تا محموله‌های فروخته شده را به کشورهای خریدار حمل کنند، نکته مهم این است که ایران می‌تواند بدون نفت نیز زندگی کند و از سوی دیگر نفت هم کالایی نیست که روی دست کسی بماند.
 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 6 مهر 1391برچسب: امروز قيمت دلار در بازار تهران به 2650 تومان رسيده است, در حالي كه بانك مركزي همچنان قيمت دلار مرجع را 1226 تومان اعلام مي‌كند, يورو قيمت هر يورو در بازار تهران 3390 تومان است, اين در حالي است كه قيمت اعلام شده يورو توسط بانك مركزي نيز 1571تومان است, پوند قيمت هر پوند نيز در بازار امروز 4250 تومان است, قيمت مرجع آن را نيز بانك مركزي 1982 تومان اعلام كرده است, درهم قيمت هر درهم امارات 716 تومان است, بانك مركزي نيز اين ميزان را همان 333 تومان اعلام كرده است, فرانك قيمت هر فرانك توسط بانك مركزي امروز 1305 توماني اعلام شده و در بازار تهران نيز روز گذشته قيمت هر فرانك 2680تومان بود, روبل روسيه قيمت هر روبل روسيه توسط بانك مركزي امروز 39 تومان اعلام شد, قيمت هر روبل روسيه نيز روز گذشته در بازار 81 تومان بود, يوان چين قيمت هر يوان چين توسط بانك مركزي 194 تومان و قيمت هر يوان چين نيز روز گذشته در بازار 412 تومان بود, روپيه هند قيمت هر روپيه هند توسط بانك مركزي امروز 22 تومان و روز گذشته قيمت هر روپيه هند روز گذشته در بازار تهران 47 تومان بود, لير تركيه قيمت هر لير تركيه توسط بانك مركزي امروز 683 تومان اعلام شد, اما در بازار قيمت هر لير تركيه روز گذشته در بازار 1460 تومان بود, گفتني است ؛ بر اساس برآورد مسوولان مركز مبادله دارندگان و متقاضيان ارز, نرخ دلار دو درصد زير قيمت بازار آزاد 2386 تومان برآورد شده است, قيمت انواع ارز در اتاق مبادلات ارزي براساس نرخ‌گذاري امروز چهارشنبه بانك مركزي هر دلار 23860 ريال, يورو 30714 ريال, درهم 6496 ريال, لير 13304 ريال, روبل 765 ريال, روپيه 445 ريال, يوان 3783 ريال, ين 307 ريال و بون كره 21 ريال است,,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 51
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 59
بازدید ماه : 1991
بازدید کل : 149776
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1